Oversikt over 140 julemarkeder landet over

Selv om jeg vanligvis jobber som helsejournalist, har jeg de siste dagene jobbet med en artikkel som samler alle julemarkedene vi kommer over i Norge. En av fordelene med å være en åpen julefreak, er at jeg får sånne “spesialoppdrag” på jobb, og det har vært gøy å jobbe med noe annet enn det jeg vanligvis jobber med, og som i tillegg er relatert til jul! 

Jeg synes det er superkoselig med julemarkeder, og jeg liker at de er så ulike. Alt fra små julemesser hvor man kan få kjøpt hjemmestrikkede sokker og votter til en rimelig penge, til store, profesjonelle julemarkeder som det årlige julemarkedet på folkemuseet på Bygdøy. Jeg håper jeg får med meg noe i år også.

Saken jeg har laget tar for seg nesten 140 julemarkeder i Norge i år, fordelt fylkesvis og etter arrangementsstart. Jeg får stadig mailer om markeder jeg ikke har med, så saken blir oppdatert hele tiden. Selve artikkelen finner du her.

Skal du på julemarked i år?

  1. Jul på Hadeland Glassverk
  2. Julemarked på Riddergaarden i Hønefoss
  3. Gammeldags Jul på Vøienvolden Gård
  4. Julemarked på Folkemuseet på Bygdøy
3 kommentarer
    1. Jeg visste virkelig ikke at det var så mange! Jøss .. Nå fikk jeg det plutselig travelt, haha 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg