Så ble det pepperkaker i år også…

Jeg trodde jeg hadde slått meg til ro med at jeg ikke rakk å bake pepperkaker i år. Vi prioriterer jo det sosiale stort i desember, og det må nødvendigvis gå utover andre ting. Og i år hadde jeg altså ikke rukket å bake pepperkaker. Inntil jeg i går kveld måtte slå fast at jo, jeg MÅ bake pepperkaker, skal det bli jul… Så da satte jeg i gang, og laget min aller første pepperkakedeig! Man skulle tro en Julefreak hadde lang erfaring med det, men det er alltid mamma som lager deigen, og jeg som trykker ut. Men jeg prøvde meg – og det var jo ikke noe problem, viste det seg! Deigen ble laget på torsdag, og så stekte jeg kakene i dag. De ble tynne, sprø og veldig gode, om jeg skal si det selv. 

Oppskriften finner du her.

Jeg har over 120 pepperkakeformer, men måtte begrense meg til et utvalg i dag. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg