Tallet er 115

Pepperkakeformsamlingen min har vokst siden i fjor. Da jeg og mamma laget pepperkaker i begynnelsen av desember, måtte jeg telle over de ulike formene mine. Og med formene jeg fikk i posten fra USA på torsdag, er jeg oppe i hele 115 ulike former. Ikke rart jeg blir stressa under baksten fordi jeg ikke får brukt alle de fine formene! (I tillegg til de gamle, synes jo litt synd på de mann/kone-kakeformene som ikke er så kule som de nye.. så lager noen av dem og, selvfølgelig..)

Her er noen av favorittene blant nyhetene:

Finland kjøpte jeg på flyplassen på vei hjem fra utvekslingsoppholdet mitt i Helsinki i mars. Mummi og lille My er også kjøpt i Finland, men har sett dem i Norge også. Prinsessa, krona og slottet fikk jeg i posten av ei venninne av ei venninne rett før jul i fjor. Jeg ble så glad! Så tusen takk igjen, Ellinor! I år har jeg prøvd dem for første gang…og kakene ble både fine og gode!

Ninja-mennene ble kjøpt på tur med søster til Gøteborg.

Disse ABC-kakene (Already Been Chewed) ble veldig fine. Kjøpt i London.

Pepperkakeformer som fulgte med Kamille for et par utgaver siden. Pirattegnet er favoritten blant disse.

Nissemann og nissekone fra Ikea – veldig søte!

Siste tilskudd til stammen – former fra CheapCookieCutters.com. Gleder meg til å prøve dem neste år – synes babyen er spesielt søt, men alpakkaen er også en favoritt. Ballerinaen kommer til å bli umulig å steke…

Og her er noen av de stekte kakene. Ser du sjøhesten, dinosauren og Lille My? (Litt som Finn Willy??)
Her ser du fjorårets opptelling av formene mine, og der finner du også mammas gode oppskrift på pepperkaker.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg