To måneder til julaften!

Hvor ble høsten av!? Plutselig er det bare to små måneder til julaften. Jeg var spent på om Blogg.no ville la julebloggen leve et år til, og når de har gjort det, så er det vanskelig å ikke førjulsblogge litt, selv om jeg egentlig hadde tenkt å gi meg (i år også). Men det er jo blitt en juletradisjon!

Så velkommen tilbake til julebloggen – hvor innsatsen er liten, men julegleden stor. Jeg har heldigvis rukket å markere dagen i dag med min mest julete venninne – kake på Pascal ble en verdig feiring av merkedagen. I fjor var vi på teater og så Julemiddagen på Nationaltheatret, forestillingen går i år også for de som vil ha litt julestemning den veien.

Jeg har ikke spist pepperkaker ennå, men har begynt på klementinene, og fant en julebrus fra i fjor jeg drakk i helga. Jeg har snikhørt på julemusikk, og jeg har kjøpt ca fem julegaver. Jeg er i gang med å planlegge julebord på jobb, og førjulsfest hjemme. I år har jeg fått midler til å kjøpe inn et juletre til pauserommet på jobben, det gleder jeg meg over.

Er du klar for årets førjul? Jeg tror det blir bra, jeg.

6 kommentarer
    1. Nemmen, der var du plutselig igjen! Så bra!!!
      2 måneder til jul, ja. Har absolutt ikke behov for julestemni g ennå, men har smakt på julebrusen . og det er noe jeg vanligvis knapt gjør. Solo Super Rød Julebrus kommer til å være min greie i år. Tenker ¨begynne i november en gang, og så fylle på med litt og litt mer jul.
      Har bestemt meg for at i år skal jeg ikke spise pepperkaker eller julemarsipan før i november. Ikke fordi jeg tror jula blir ødelagt hvis jeg skulle finne på noe slikt, har aldri blitt det før. Nei mer fordi jeg ennå ikke er ferdig med å fokusere på at det er høst og ikke vinter.
      Julegavene derimot er jeg godt i gang med.
      .

      1. Hei!! Så hyggelig 🙂
        Jeg har heller ikke smakt på julegodtet ennå. Eller – det er jug, jeg kjøpte meg en skumnisse på Europris forrige uke. Vurderer en kopp gløgg snart, det er godt og passer høsten. For det ER fortsatt høst, selv om det har kommet snø på Harestua (den er borte igjen nå) og det har vært snø i lufta flere kvelder. Men jeg liker å glede meg til det som kommer. Bra du er i gang med gavene, det er noe av det beste å bli ferdig med litt tidlig!!

    2. Julefreaken er her! Jula er redda! Okei, kanskje du ikke trenger å ha hele det ansvaret på dine skuldre, men jeg ble veldig glad for å se at du fortsatt er her. Jeg tillater meg ikke så mye førjulete før desember, men å julefreake seg stille og rolig inn i advent er lov, sant? Her er en fun fact til deg, forresten: “Tre nøtter til Askepott” ble fast innslag på julaften først i 1996. Du begynte førjulsblogginga i 2010. Og hvor gammel blir bloggen din neste år, sa du …?

      1. (Men vent, jeg måtte regne litt på fingrene igjen og kom fram til at mitt påfunnede Askepott-jubileum er i år?! Eller er jeg bare elendig i matte? Hvem vet, det er uansett grunn til å feire. Fram med marsipanen!)

        1. Haha, jeg klarer ikke å følge deg i det hele tatt!! Sikkert drukket for mye julebrus allerede. Men jubileum eller ikke – jeg er så glad for at du henger på 🙂 Litt halvhjertet juleblogging i år (resten av livet tar for mye tid), men klarer ikke å gi meg helt, heller! God førjul – ikke sååå lenge til advent nå!?

          1. Hehe, jeg frykta kanskje jeg fikk litt førjulsovertenning der. Jo, altså. I 1996 begynte NRK å vise Askepott fast hver julaften. 14 år senere, da du begynte å blogge, var Askepott blitt en viktig tradisjon. Og nå har du blogga i 14 år, og er like mye tradisjon som Askepott, og det må jo feires? Nei, jo, ja? Gir det mer mening nå?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg