Julepyntet slott

Forrige lørdag var jeg og sønn på Akershus Slott. Jeg jobbet der flere år da jeg var student, og har ikke vært der på mange år. Det var skikkelig koselig! Slottet var pyntet til jul med masse juleblomster, granbar, epler og juletrær. I Margrethesalen ble det servert pepperkaker, gløgg og klementiner inkludert i billetten. Der var det også juleverksted for ungene. Skikkelig stemningsfullt, og en god ro, selv med mye folk.

Vakre Akershus Slott

Jeg møtte både en tidligere kollega, og en tidligere sjef – utrolig hyggelig! Det eneste minuset var at juletrærne var så små! Da jeg jobbet der pyntet vi juletrær som gikk til taket, både i Christian 4. Sal, Romerikssalen og i kirken.

Slik så det ut det året jeg pyntet trærne på slottet.

Slottet er åpent også denne helgen, og jeg anbefaler å ta seg en tur for en litt annerledes førjulsopplevelse.

 

Jul på Akershus slott
Årets juletre i Christian 4. Sal.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg