Litt mislykkede marvposteier

Bildet under oppsummerer det jeg har holdt på med i dag – og heldigvis ble julepakkene mine penere enn årets marvposteier. Marvposteier hører med til jula for meg, og siden de bør fryses for å holde seg, egner de seg ypperlig som startskudd for årets julebakst. 

I år trodde jeg virkelig at jeg hadde perfeksjonert oppskriften. Jeg byttet ut vanlig meierismør med smør uten salt, fordi mamma(!) synes de ble litt salte i fjor. Og jeg burde jo egentlig skjønt at deigen får en annen konsistens uten salt, for salt binder jo, gjør det ikke? 

Kort oppsummert, marvposteiene mine smuldrer opp! Men heldigvis, (og det er mye trøst i dette, siden det tross alt er det viktigste), de er gode på smak. Så det blir nok jul i år og. Har stablet kakene forsiktig i isbokser i fryseren så de skal klare seg best mulig.

Så for de som vil prøve, så kan jeg heller anbefale oppskriften fra i fjor. Marvposteier er nemlig VELDIG godt!

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg