Første slaget er i boks

Jeg vet ikke hvor mange slag det blir i år, men nå har jeg iallfall ett! Her har det gått i pepperkakebaking i dag, og jeg er veldig fornøyd med resultatet. Tynne, sprø og morsomme kaker med god smak. Mamma har som vanlig laget deigen, og jeg har hatt besøk av henne, søster, tante, kusine og kusines barn. Alle de ca 150 pepperkakeformene mine kom på bordet, og det ble kjevlet, smakt og pyntet. Jeg hadde mer enn nok med å passe på baby Jonas, men da roen senket seg over leiligheten utpå kvelden, bakte jeg ut det som var igjen av deigen.

Nå lukter det pepperkaker i hele kåken, og boksen er fyllt! Kakene er smakt på, til en kopp gløgg fra i fjor. Den utrolig kjedelige jobben med å vaske formene tar jeg i morgen… Oppskriften vi bruker på pepperkaker finner du her.

2 kommentarer
    1. Olgamors Finurligheter: Jepp, skal ikke mye til for å føle seg litt flink! Gjelder bare å ha lavt nok ambisjonsnivå… ;o)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg