I år skal til og med jeg se julekalenderen på NRK

Med unntak av Jul i Skomakergata, har jeg ikke sett så mange av NRKs julekalendre. Men i år skal jeg definitivt se på den nye kalenderen Julekongen. Deler av serien er nemlig spilt inn på Akershus Slott, som er et av mine favorittsteder i Oslo.

Nå er det rundt et år siden jeg sluttet å jobbe som guide på slottet, men jeg husker de holdt på å spille inn Julekongen i fjor vår/sommer. Jeg gleder meg så til å se hva jeg kjenner igjen fra slottet!

Dersom du vil besøke Akershus Slott, så pynter de til jul helgen 15-16.desember. De lover aktiviteter for store og små, masse julestemning og gratis gløgg, kaffe og pepperkaker. Jeg har veldig lyst på en tur, håper jeg får det til!  

En av mine beste arbeidsdager noensinne hadde jeg for øvrig på Akershus Slott – i 2010 pyntet jeg juletrær en hel arbeidsdag. Det kan du lese om her.
 
Fra Akershus Slottskirke
 
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg