Ugler til juletreet

Jeg har fått ny jobb siden sist – for det nye Vikingtidsmuseet som skal bygges på Bygdøy (hurra!). Fordi det er en byggeplass akkurat nå, har jeg kontor på Historisk Museum i Oslo sentrum. Og der har de verdens nydeligste museumsbutikk – og nå er den pyntet til jul. Det gjemmer seg mange ugler i arkitekturen på Historisk museum, derfor har butikken viet et helt juletre til uglepynt! Jeg måtte ta bilde av noen av mine favoritter. (Spørs om ikke jeg må kjøpe et par også, men hvordan skal jeg klare å velge!?)

Åpningstider til Historisk museum finner du her. Du må ikke løse billett for å besøke butikken (selv om jeg selvfølgelig anbefaler å se utstillingene også), og de serverer gratis gløgg i dagene frem mot jul. Anbefales!

Julekuler med ugle

4 kommentarer
      1. Åh, da bør dere absolutt ta turen! Gå på “jakt” etter ugler på gulv og vinduer – og mange fine ugleprodukter i butikken, ikke bare julekuler. (Men de tre uglene på toppen av hverandre er en utrolig søt julepynt!?) De har mange flere og som jeg ikke tok bilde av.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg