To uker til julaften

Snart jul, folkens! Denne uka skal jeg pakke inn de siste gavene (jeg nå også skaffe meg en oversikt over hva jeg mangler), pynte litt i huset, begynne å bake, skrive adresser på alle julekort… og se skikkelig mange julefilmer på Netflix så jeg snart kan presentere en julefilmguide for dere!

I går var jeg på julekonserten til Oslo Fagottkor. Det var helt fantastisk, en av de beste de har hatt, tror jeg. Jeg festet meg spesielt ved Deilig er jorden, Jula heime (en oversettelse av Maria Menas Home for Christmas) og kormedlem Remi som sang om barndommen sin. Sterkt. Dessuten hadde de en fantastisk Tre nøtter til Askepott-parodi, som tross all harselas klarte å gi meg skikkelig julestemning. Det er vanskelig å forklare hvorfor Oslo fagottkor er så gøy og bra, det må rett og slett oppleves. Neste år flytter de seg fra Folketeateret til Konserthuset, så da blir det mulig for enda flere å oppleve denne herlige galskapen!

Oslo fagottkor
Finalen av Så går vi rundt om en enebærbusk.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg