To måneder til julaften!

Endelig er det 24.oktober igjen! Egentlig har det gått saktere mot denne (for meg) magiske datoen i år enn tidligere. Jeg begynte nemlig årets julesesong i begynnelsen av mai… Det er galskap, men det har sin naturlige forklaring. Dere vet julemagasinene som dukker opp i butikkene rundt første oktober? Vel, de lages om sommeren. Jeg jobber som frilansjournalist, og i vår spurte min tidligere arbeidsgiver om jeg kunne tenke meg å være innholdsansvarlig for magasinet Alt om julen, som gis ut av Hjemmet og Norsk Ukeblad. OM jeg ville! Det er jo drømmejobben for en julefreak!

Jeg må innrømme at jeg slet litt med julestemningen da jeg på en av sommerens varmeste dager intervjuet Ingebjørg Bratland om hvor hun skulle feire jul i år og hva som gir henne julestemning. Arne Brimi og Arne Hjeltnes hadde derimot holdt på med jul lengre enn meg, de brukte nemlig lockdown-ukene i mars og april til å lage julekokebok. Da jeg holdt på med dessertsaken i bladet fikk jeg altså SÅ lyst på karamellpudding at dere vil ikke tro det. Heldigvis har jeg en skikkelig grei storesøster, som i tillegg lager verdens beste karamellpudding. Så i åtteårsdagen til min sønn (i slutten av august…) ble det servert marsipankake, gele, muffins og…. karamellpudding med krem! Det smakte fantastisk.

Poenget er at perioden som jeg har gledet meg til å glede meg til jul, har vært lengre enn noensinne. Og derfor er det så fint at det nå endelig er 24.oktober og at førjulstiden dermed offisielt er i gang for de galeste av oss. Og jeg har faktisk tjuvstartet litt. Julefreak har nemlig fått seg instagram! Der heter jeg @fru_julefreak, og der blir det masse julete greier frem til jul. Stor stas om du vil følge meg også der. Og, jeg har et Alt om julen til overs, så i anledning denne høytidsdagen 24.oktober og to måneder til selveste julaften, blir det gi-bort konkurranse på Insta.

Så får vi se hva slags innhold som dukker opp her på bloggen etter hvert. Nå er jeg i hvert fall i gang!

Julemagasinet Alt om julen
Er det ikke fint? Her er det masse hobby- og håndarbeidsstoff, to ulike, men stemningsfulle julehjem, innpakningstips, fristende oppskrifter, julenovelle av Levi Henriksen, juleblomster, klassisk julemat og digge desserter.
5 kommentarer
    1. Kjære Mari, selvfølgelig skal jeg følge deg – både her og der! God førjulstid! Har du satt inn ribba ennå? Du driver jo med skikkelig langtidssteking…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg