Test av julebrussaft

I fjor kom Fun Light med tidenes nyhet for juleentusiaster, nemlig julebrus-saft. Og den ble så populær at butikkene var utsolgt lenge før jul, og du kunne kjøpe flasker på Finn til mange penger. I år kom julebrussaften på plass i butikken tidlig i oktober. Eller, det vil si, den var ikke plassert ute i min lokale matbutikk, men befant seg på lageret, som en julehemmelighet for spesielt interesserte. Jeg hadde nemlig sett på Facebook at noen hadde kjøpt denne spesielle saften, og rushet ned til butikken. Ingen julebrussaft. Jeg prøvde igjen uka etter, fremdeles ingen julesaft. Men, da jeg skulle betale de andre varene mine, så jeg butikksjefen rekke en dame tre flasker av den eksklusive førjulsdrikken, og jeg må ha gjort store øyne, for han lurte på om jeg også skulle ha julebrussaft. OM jeg skulle! Jeg fikk kjøpe to flasker, og måtte nå endelig si fra om jeg ville ha flere. Men “han gadd ikke sette dem ut i butikken, for da ville de forsvinne med en gang, så folk som ville kjøpe den fikk spørre etter den.” Det måtte jeg le litt av. Men jeg lo ikke da jeg kom tilbake et par uker senere og måtte kvinne meg opp for å spørre om han ikke hadde et par flasker til på bakrommet… Det er ikke helt uten ydmykelse å være en julefreak!

(I fjor var det pinnekjøttet jeg maste etter i oktober, og det ble såpass flaut at jeg byttet matbutikk i noen måneders tid)

Sist den gærne julebrussaftdama (altså meg) var på butikken, ville butikksjefen gledesstrålende vise meg noe, for Zeroh har nemlig også kommet med julebrussaft i år – en rød og en brun type. Det måtte jeg jo prøve, og resultatet ble en uhøytidelig test hjemme med familien.

Resultatet:
Jeg og Jonas (9) rangerte dem likt: Terningkast 6 til originalen fra i fjor, Fun Light julebrussaft. Den røde saften fra Zeroh fikk terningkast 5, fordi den smakte litt mindre julebrus enn den andre, men den smakte likevel godt. Den brune varianten får terningkast 4. Alt i alt en god saft som smaker som Fruktfest fra Fun Light for de som drikker den, men spesielt julete er den ikke. Sanna (5) gav alle tre terningkast 6, men den fra Fun Light fikk mest terningkast 6 når hun måtte velge. Mannen i huset var den eneste som likte den brune julebrussaften best, men han var i solid mindretall. Dommen er: Julebrussaften fra Fun Light er den beste, skikkelig god julebrussmak av denne.

Og har du orket å lese helt hit, så sier jeg skål og gratulerer!

Julebrussaft
Julebrussaft: Suksessen fra fjoråret sammen med årets nykommere,

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg