Novent

November + advent = novent, og akkurat nå er det mitt favorittord. Det er nå det er mulig å gjøre juleforberedelser uten å stresse, bruke god tid på planlegging, og kose seg med en julebok eller en julefilm uten at det er noe som må vaskes, bakes eller pakkes inn.

Og om du er en av dem som rett før jul tenker at du skulle begynt tidligere, så er det nå som er tidligere. Jeg er fornøyd med at jeg har nesten alle kalendergavene innkjøpt. Jeg forsøkte meg på en overgang fra pakkekalender (med 24 x 2 pakker) til en ferdig godterikalender i år, men ble høyt og tydelig nedstemt. Nå er planen å få pakket inn gavene i løpet av den neste uka også, så jeg slipper å sitte med det natt til 1. desember slik som jeg pleier.

Denne helga er vi på hytta, og her nyter vi virkelig novent. Vi har drukket gløgg, spist klementiner og skumnisser fra i fjor, begynt på en julefilm på Netflix – og jammen begynte det ikke å snø i kveld. En perfekt novent-helg med lave skuldre og tid til kos. I morgen har jeg en slags plan om å ta bilder til årets julekort, men det ender sikkert med unger som ikke vil smile og en hund som spiser opp hårbøylen jeg mener hun skal på hodet. Men, jeg krysser fingrene – for det hadde vært så deilig å ha også dette i boks nå. (Også skal jeg pynte hytta til jul i morgen. Ja, det er tidlig, men trolig skal vi ikke tilbake før i romjula, og da er det så fint å komme til ferdigpyntet julehytte)

Vi har forresten også spist potetgull fra Sørlandschips med ribbesmak. Jeg synes det smakte litt vel mye ribbe/svin, og gir det terningkast 4. Men vi måtte jo prøve! Nå vurderer jeg om jeg tør å smake på det med pinnekjøttsmak også…

Potetgull med ribbesmak
De skal ha for forsøket, men ingen innertier hos meg. Terningkast 4.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg