Julete innkjøp i Gøteborg

I helgen var jeg i Gøteborg, og selv om byen ikke er pyntet til jul ennå, så ble det et par julete innkjøp likevel.

To svenske julemagasiner fikk bli med hjem, en enhjørning-pepperkakeform (jeg pleide å samle på pepperkakeformer, har fremdeles noe i nærhet av 130 stk, men akkurat denne hadde jeg ikke), og skumnisser med polkasmak. Jeg var skeptisk, men måtte prøve. La meg si det sånn, de originale er best. Dette smakte rart. Jeg spiste tre stykker (hadde jo kjøpt en hel pose), men resten av testpanelet (mann, 39) klarte bare en halv. Så ingen innertier her i huset, men nå har jeg ihvertfall smakt. (Og folk sier jeg er dårlig til å smake på ny mat!?)

Først til helgen blir det skikkelig jul i Gøteborg, med tenning av julelys og åpning av julemarkedet på Liseberg. Flaks at jeg straks er på vei dit igjen. Livets tilfeldigheter ville altså at jeg skulle reise til Gøteborg to ganger på en uke i år. Helt topp for meg! Etter neste tur planlegger jeg en liten juleshoppingguide fra byen, så den kommer om en ukes tid, tenker jeg.

Amelia Jul pleier å være koselig, så det skal jeg kose meg med på toget på vei til jobb i morgen.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg