Liste: Førjulsoppgaver i november

Det innlegget mitt som har blitt aller mest lest de siste årene, er 30 lister du trenger til jul fra 2016. Dette er kun en oversikt over lister som kan være nyttige til jul, men i år tenkte jeg å forsøke å fylle ut noen også. En liste som ikke står på lista (!) er den jeg skal lage nå; ting jeg vil rekke i november. Jeg skjønner at jeg ikke kommer til å rekke alt, men om jeg får unna en del på denne lista, så blir desember både roligere og hyggeligere. Og det er alltid målet – at desember, årets fineste måned, skal bli så bra som mulig!

I november vil jeg:

  • Få kontroll på omtrent 90% av årets julegaver.
  • Være tidlig ute med ungenes julekalender (og i år har jeg fått dem med på pakke i gavekalenderen annenhver dag – hurra!). Hvis jeg har den ferdig ca tre dager før 1. desember, så skal jeg være fornøyd.
  • Bestemme meg for om Rampenissen skal besøke oss i år også. I så fall vil jeg lage en liste med forslag til rampenissestreker, så jeg slipper å finne desperate løsninger rett før leggetid hele desember)
  • Bestille julekort
  • Komme i gang med julebaksten. Kanskje jeg klarer et par slag før 1. desember?
  • Rydde, vaske og pynte kjøkkenet. (Nei, man MÅ på ingen måte vaske og rydde kjøkkenet til jul. Men en gang i blant bør det vel gjøres, og det kan like gjerne være til jul)
  • Vaske vinduer (Det skulle jeg gjøre denne helga, men det regner. Håper på bedre vær neste helg. For blir det ikke gjort til jul, så er det stor fare for at det ikke blir gjort før til våren)
  • Legge en plan for hvordan jeg kan få til litt julestemning på jobb i advent.
  • Pynte stua til jul (men ikke juletreet riktig ennå, altså).
  • Pynte ungenes rom. Det bør vi være tidlig ute med i år, siden vi rett og slett ikke rakk det i fjor…
  • Utelysene må på plass – er det greit å henge dem opp helgen før advent?
  • Rydde hele huset fra kjeller til loft. (Nei da, det kommer ikke til å skje. Men det blir litt som med vinduene, det som ikke blir tatt til jul, det blir ikke tatt på en stund… så det er jo lov å håpe på et lite førjulsmirakel, at november gir masse overskudd som brukes til å rydde både bod, loftstue og roterom/kontor?)

Sukk! Det ser ut som om det blir en travel måned på meg. Noen som har noen gode forslag til annet å sette på lista for november?

Flamingo til å henge på juletreet
Årets kuleste: Illustrerer dette innlegget med denne fantastiske flamingoen til juletreet, fra Hadeland Glassverk.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg