Jula 2020

De siste av førjulens blogginnlegg forsvant i full julekok. Jeg hadde altfor mye å gjøre på jobb, noe som resulterte i julestress og for mye å gjøre hjemme… (Vet ikke hvor mange fakturaer hovedoppdragsgiveren min fikk tilsendt natt til julaften, men en av dem var i hvert fall fra meg!) Bloggen fikk lide, men heldigvis – det ble jul i år også! Det var knyttet stor spenning til om vi kom til å få besøk fra Vestlandet i år, og jeg er takknemlig for at alle de tre julegjestene våre (og julenissen!) fant veien til Harestua på tross av restriksjoner og føret over fjellet. Både den langtidsstekte ribba julaften og pinnekjøttet 1. juledag smakte fortreffelig (om jeg skal si det selv), og i år har jeg laget både rødkål, gløgg, gule bomber og karamellpudding for første gang. (Oppskriftene får jeg dele neste år) Det ble (som vanlig) for lite tid til julekos i dagene før jul, men jeg prøver å ta det igjen nå i romjula, med både julefilmer, julebøker, godteri og julehefter. Og lavere puls.

Nå er vi på fjellet, og det var helt herlig å komme opp til masse snø! Ungene koser seg, og det gjør jammen meg jeg og. En av de beste tingene med romjula er at de tingene jeg ikke fikk gjort før jul, de betyr ikke noe lenger, så nå kan jeg like gjerne vente til neste jul med det som gjenstår!

Men det jeg ikke kunne droppe selv med dårlig tid, er Maris lille, store førjulsaksjon. Gode tradisjoner må jeg ta vare på. I år har jeg valgt Leger uten Grenser som mottaker, og foreløpig er det kommet inn rundt 7000 kroner. Jeg er takknemlig for alle bidrag, små eller store, og hvis du vil bidra blir jeg SÅ glad! (Den løper til 2.1.2021)

Takk for følget i år! Trolig er jeg tilbake til neste år. Da dukker jeg som vanlig opp 24. oktober, men jeg starter tidligere på min nye instagramkonto, så følg meg gjerne der!  (Fru_julefreak heter jeg, om du heller vil søke meg opp)

Jeg krysser fingrene for at neste år blir bedre enn året som har gått, og benytter anledningen til å sende videre et tips fra en psykolog jeg intervjuet i forbindelse med en sak jeg har skrevet: Lag en liste over ting du er takknemlig for fra året som har gått, ting du opplevde eller fikk til. Kanskje er det mye mer enn du tror?

Så da gjenstår… GODT NYTT ÅR!

 

Juletre
Årets juletre
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg