Jeg har endelig funnet juleserviset vårt

På julaften dekker jeg med mine hvite silver paisley tallerkener. Det er høytid. Men, jeg har ønsket meg et juleservise også. Jeg som er så glad i jul, og så har jeg ikke juleservise!? Flere i familien har nisseserviset til Porsgrund, som er veldig koselig, men det er liksom ikke helt meg. Torsdag forrige uke var jeg en tur på Hadeland Glassverk, og der falt jeg for noen nydelige krus. Det viste seg at de tilhører et servise som heter dompap, og det er så vakkert! Og det beste av alt, det kan kombineres med det hvite festserviset jeg har fra før. Dermed trenger jeg ikke starte helt fra bunnen.

I første omgang ønsker jeg meg frokosttallerkener i tillegg til krusene jeg har kjøpt meg. På sikt kanskje noen glass; synes vannglassene er veldig søte. Og tekoppene. Og dessertskålene. Sukk. Bildene under har jeg fått låne av Porsgrund; er de ikke fine? Nærmere jul kommer et bilde av mitt eget julebord også, jeg gleder meg til å dekke med mine nye krus.

 

2 kommentarer
      1. Er det lov å ha to? Ja, sier jeg! (Kanskje ikke så overraskende) Da kan du jo gi det du har en pause i noen år, og heller ta det frem igjen senere? Eller begynne å spare på et nytt i det små, ønske deg litt til jul og bursdager? Har du sett et du har lyst på?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg