Har du gjort noe for noen andre i det siste?

Jeg har som mål å gjøre noen gode julegjerninger hver jul. Jeg er veldig opptatt av jul (som de fleste sikkert har fått med seg nå), men av og til er det faktisk sunt å stikke hodet ut av juletreet.

En årlig tradisjon, er at jeg drar i gang en innsamlingsaksjon til et godt formål. I år har jeg valgt Leger Uten Grenser, blant annet fordi de er tilstede i områder mange andre organisasjoner ikke tør eller kan være. Har du lyst til å bidra med noen kroner? Aksjonen finner du her.

Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen. Jeg leste denne saken i går, om folk som ber om hjelp på Finn.no til å komme seg gjennom julen. Den gjorde sterkt inntrykk på meg, og jeg måtte inn for å sjekke noen av annonsene. Søk på “hjelp til jul” eller lignende for å finne dem. Kanskje du har noe å avse til noen som trenger hjelp? Det er mange måter å hjelpe på, og dessuten føles det jo skikkelig bra også!? Jeg er heldig som har både mat og gaver nok til ungene mine, men det er greit å reflektere litt over at det ikke er tilfellet for alle. Hva om vi alle gjør minst en god gjerning siste uka før jul?

Foto: Nick Fewings, Unsplash
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg