Førjulshelg – og 10 ting jeg gleder meg over

I et forsøk på å ignorere engstelsen over at jula kanskje ikke blir sånn som jeg hadde tenkt, så skal jeg prøve å tenke glade og positive tanker. Her er 10 ting jeg gleder meg over fra helgen som var:

  1. Hyggelige naboer. Lørdag skulle vi ha juleverksted i garasjen til naboen, men isteden ble det grilling på bålpanne og aking i gata. Luksus å ha så fine folk rundt seg!
  2. Min far, julenissen. Pappa kjørte ens ærend fra Oslo for å være nisse for mine barn og alle nabobarna lørdag formiddag.
  3. Ren sofa. Etter å ha brukt noe som føltes som halve søndag på å lete etter en del til støvsugeren (den var et sted jeg hadde lett to ganger før, jeg hadde bare ikke gått dypt nok), så er sofaen nå klar til julehøytiden.
  4. Brandbu kino. (Vi så Den store røde hunden. Sønn (9) synes den var veldig morsom, datter (5) synes den var trist og ikke gøy i det hele tatt)  Men fint å ha en kino ikke så lang unna, selv om den ikke er så stor. Kinofølelsen er heldigvis ikke avhengig av størrelsen på salen. Digg popcorn har de og.
  5. Hvite sommerkjoler. Da jeg hadde brukt noe som føltes som resten av søndagen på å lete etter luciakjolen jeg kjøpte til sønn for fire år siden, viste det seg heldigvis at en hvit sommerkjole for mor gjør samme nytten.
  6. Julemarked. Det er så koselig! Jeg rakk en liten tur innom julemarkedet her på Harestua lørdag – og liker best bodene med hjemmestrikk. Selv trenger jeg ingenting, men fikk kjøpt en julegave og et par julegrytekluter til meg selv, selv om jeg ikke trengte dem.
  7. Snø. Den er i ferd med å smelte bort, men når den ligger der, hvit og fin i desember, da finnes det knapt noe vakrere!
  8. Jul i Svingen. Ja, jeg vet at det er en gammel julekalender, men det er en av de jeg liker aller best, og det er så hyggelig å se den på NRK Super sammen med ungene.
  9. Julebøker. Akkurat nå parallell-leser jeg God jul, hvor er du? av Beate Grimsrud og Mord til Jul av Val McDermid.
  10. Julelys. Jeg elsker at folk er så flinke til å pynte verandaer, inngangsdører og garasjer. Ja til mer julelys!
Julenisse hører med på førjulstreff

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg