Desember så langt

Flere som kjenner at desember renner ut mellom fingrene på en? Folk ler av meg hvert år fordi jeg begynner å glede meg til jul så tidlig, men vipps så er det desember – og da er det straks julaften. Føles det som!

Men, jeg har tatt et stort steg fremover hva juleforberedelser angår. Tre kakeslag er i boks, og marsipanen også. Mulig jeg baker litt til, men nå har jeg bakt de som det går mest av hos oss – pepperkaker og amerikanske cookies med nøtter og sjokolade. I tillegg laget jeg vaniljekjeks i går fordi det er en stund siden sist, og jeg liker dem godt.

Julekortene kom i posten i går – hurra! Nå gjenstår bare selve jobben, å skrive på adresser og få sendt dem. Men det er i hvertfall lettere å få gjort det når julekortene er i hus…

Jeg har faktisk også rukket å feire jul allerede i desember. (Godt med alt som er gjort!) Min søster reiser til Australia før jul med familien, så da hadde mamma invitert til julefeiring så ungene skulle få med seg “ordentlig” jul før de reiser. Og jeg fikk skikkelig julestemning, faktisk! Snø og iskaldt ute, fyr på peisen, ribbe, riskrem og fruktsalat, juletre – og julegaver. Ungene fikk noen gaver hver, jeg fikk to jeg ble veldig glad for – dessertskåler så alle får like på julaften og billett til Helene Bøksle i Konserthuset 21.desember. En fin generalprøve før det braker løs om under to uker!!

Og beklager at det blir lite blogging i desember. Det er også en slags juletradisjon! Men, jeg ligger ikke og later meg, hele desember er en deilig blanding av julestri og julekos. Og litt jobbing da – som jeg egentlig ikke har tid til i desember 😉

Juletre med pakker
Maksimalistisk jul på forskudd hos mamma
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg