25 dager til jul

Nei, det stemmer ikke. Men det er navnet på en bok jeg akkurat har lest ferdig. Egentlig hadde jeg gitt opp julelitteratur etter å ha lest En dag i desember i fjor, men så stod denne på hylla i bokhandelen jeg passerer hver dag på vei til jobb, og i et svakt øyeblikk av julelengsel, så fikk den bli med hjem (jeg betalte for den, altså).  Om ikke annet så kunne det jo bli et blogginnlegg av det. Den vinner ingen litteraturpris. Men vet du, den var ikke så verst, sånn til sjangeren å være. Og det var tidvis både dårlig språk og irriterende klisjeer (ikke så godt innsalg her fra meg, ser jeg). Men, i motsetning til en del andre julebøker jeg har lest, så var den noe mer enn det! Spoiler: De får hverandre til slutt (det er jo jul!). Men i tillegg til kjærlighetshistorien, så var det også sidehandling som var litt mindre forutsigbar. Eller, nokså forutsigbar, men interessant. Og mer skal det altså ikke til for å anbefale denne.

Og hva som var galt med En dag i desember? Mye. Men først og fremst så kjøpte jeg ikke premisset om livsvarig kjærlighet ved første blikk (gjennom et bussvindu). Dessuten synes jeg ikke noen bør bli sammen med eksen til bestevenninna si. Det er ikke romantisk, bare psyko. Ok, glemte å skrive spoiler, beklager det. Og når du skriver “Bøkenes svar på Love Actually” på forsiden…. da skal det være bedre enn dette. Mye bedre.

Noen som har lest en av disse bøkene?

Bok 25 dager til jul
Blir det en god jul for Kate og Daniel?

 

En sag i desember bok
Styr unna denne. Fører ikke til julestemning, kun irritasjon.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg