Jul på Hadeland Glassverk

I går tente Hadeland Glassverk over 50 000 julelys, og da er det selvfølgelig obligatorisk oppmøte for en lokal julefreak. Hele familien fikk lov til å bli med(!), selv om mannen min var raus nok til at han sendte meg og svigermor i forveien så vi kunne utforske julehyggen i fred og ro. Eller, fred og ro – det  var utrolig mye folk der i går. Og selv om det er veldig koselig på Glassverket, må jeg si at jeg jobbet litt med julestemningen i trengsel og regn… Ikke ble det tur med hest og kjerre på meg og barna heller, vi var for sent ute. Skuffelsen i ansiktet på toåringen var skikkelig vondt å se på (jeg følte det jo på akkurat samme måte!), så nå har jeg lovet henne at vi må tilbake en annen dag før jul… (Minn meg på at jeg skriver et innlegg om forventningsjustering hos voksne for julehygge med barn!)

Best likte jeg nok julemarkedshallen. Her var det lekre varer, filmvisning, historiefortelling og juleverksted for ungene, og jammen var ikke selveste julenissen der også. På Pepperkakehuset spiste vi nydelig vaffel, og jeg fant flere julegaver (til meg selv…) på Interiørhuset. 

Selve lystenningen var en skuffelse, de kan jo ikke tenne lysene mens det ennå er lyst!? Heldigvis somlet jeg og svigermor så mye at vi fikk se lysene i all sin prakt før vi reiste hjemover. Så kom det et glimt av julesteming snikende likevel… 

 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg