Julekonsert “hjemme”

I går kveld var jeg på julekonserten “Blåtoner”, med Ingrid Olava, Knut Anders Sørum  og Lewi Bergrud i Lunner Kirke. Det er noe helt eget å være på julekonsert “hjemme”. Dette er min kirke, og selv om jeg ikke er religiøs, så har jeg mange gode minner herfra. Fine konserter, julegudstjenester og vielsene til venner som har giftet seg her. Så det føles ekstra fint å være på konsert her. Dessuten møter jeg alltid hyggelige folk jeg kjenner, og det gir meg en følelse av tilhørighet som jeg liker. Lunner kirke ligger også helt nydelig til, og i går var det en nesten trolsk stemning der med lys, tåke og masse snø. 

Selve konserten var også en veldig spesiell og flott opplevelse. Nedpå, litt sår og mange, flotte låter. Jeg likte spesielt godt Ingrid Olavas versjon av Jokkes Her kommer vinter`n, Lewi Bergrud sin sang til sin avdøde far, I englenes kor og Knut Anders Sørum sin fantastiske versjon av Deilig er Jorden. Jammen kom ikke julestemningen og, gitt. Dessuten er Home for Christmas en av mine favoritt-julesanger, og Trygve Skaug har oversatt den til norsk. Sørum sang den på totning, Jula heme, og den er altså helt aldeles vakker også på norsk. Sukk. 

Selskapet var også godt, jeg reiste med fire fine nabodamer. Hyggelig å ta seg tid til å gjøre noe sammen før jul, selv om de nok lo litt av meg da jeg foreslo denne utflukten i… juli da billettene ble lagt ut. Men det tåler en julefreak!    

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg