Oppskrift på sjokoladepinner

Jeg har funnet en ny julefavoritt! Sjokoladepinner er vel egentlig ingen julekake, men nå er de det i dette huset. Jeg lager de kakene vi synes er gode og som blir spist, og disse likte jeg kjempegodt da jeg prøvde dem tidligere i år. Enkle å få til er det også. Det føles bra å endelig være i gang med julebaksten! 

Du trenger: 

75 g smør

100 g mørk kokesjokolade

1 egg 

175 g sukker

65 g hvetemel 

1 ss kakaopulver

2 ts bakepulver 

2 dl hasselnøttkjerner

 

Slik gjør du: 

Smelt smør og sjokolade sammen i en kjele. Visp egg og sukker til en lett eggedosis. Tilsett sjokoladesmøret i eggedosisen, og bland inn mel, bakepulver og kakao. Bre det utover en bakepapirkledd langpanne, ca 0,5-1 cm tykk. Hakk nøttene, spre dem over kaka og trykk dem litt ned i deigen. Stekes på 160 grader, midt i, 25 min. Del opp i passende biter med pizzarulle når kaken er kommet ut av ovnen, og avkjøl på rist. 

3 kommentarer
    1. Dette så nydelig ut! Gleder meg til du starter nedtelling i morgen – disse skal jeg prøve i anledningen!
      Gleder meg til førjulsnedtelling sammen med deg 🙂

    2. Elise: For en utrolig hyggelig hilsen å få på selveste to måneder før jul! Gleder meg til førjulstida, og til å kikke innom bloggen din 🙂 Og du bør absolutt prøve sjokoladepinnene, i år blir det dobbel porsjon her i huset 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg