Fjerde søndag i advent

Og som vanlig har jeg brukt denne dagen på årets fjerde og siste julekonsert. Kordial og Lunner Kammerkor har hatt julekonsert i 41 år på rad, og selv om jeg naturlig nok ikke har vært på alle (!), så har jeg fått med meg de aller fleste de siste årene. Det hører med – og gir meg alltid julestemning.

På vei til kirka så jeg nordlys, og det har jeg faktisk bare sett en gang før i livet. Det er ikke ofte det er nordlys på Hadeland, men det var det i kveld, og det var helt magisk. Stort og flott og grønt. Det føltes som en julegave å få lov til å se det, det er mange år siden sist.  

Kun tre hele dager igjen til jul, folkens. Hva skal dere bruke dem til? Min plan ser slik ut: 

  • Lage marsipan
  • Kjøpe siste julegave til pappa og pakke inn resten av julegavene
  • Skrive julekort som kommer til å komme frem i romjula
  • Levere klær jeg har samlet inn til det lokale flyktningemottaket 
  • Rydde gjesterommet 
  • Ta opp ribba så den rekker å tine 
  • Handle resten av maten vi trenger for å overleve til fjerde juledag når butikkene åpner igjen
  • Dra over bad og gulv 

Det ble en ganske kort liste, så her må det være ganske mye jeg har glemt!! Heldigvis kommer jula uansett… 

2 kommentarer
    1. God jul☺
      Ville bare takke for alle gode tips og ideer jeg har fått fra bloggen din i 2015. Gleder meg til alt den nye du kommer med i 2016 ☺
      Ta gjerne en tur innom min blogg en gang 😉
      God jul og godt nytt år ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg