Andre søndag i advent

Istedenfor å bruke kvelden på å lete etter en forsvunnet adventsstake (nei, ikke den jeg kjøpte forrige helg, jeg er ikke så rotete), har jeg vært på konsert med Sissel Kyrkjebø. Jeg hadde hørt at den julekonserten var utrolig bra – og det var ingen overdrivelse. Det var helt fantastisk!

Repertoaret rommet både klassiske julesanger som Glade Jul og Nå tennes tusen julelys, amerikanske julelåter, julesangene du bare må HØRE (som O helga natt), gospel og sanger som egentlig ikke er julesanger, men som har et budskap som passer til tiden vi er inne i nå. Sissel sang blant annet en nydelig versjon av Tears in Heaven.

Hun hadde med seg tre korister fra London som hadde et par numre selv, helt fantastisk! Og hvem blir ikke sjarmert av Et barn er født i Betlehem med karibisk vri? Det var rett og slett en av mine beste julekonsertopplevelser noensinne, og når det hele ble avsluttet med Deilig er Jorden (som seg hør og bør), var det hele komplett. Klassisk, overraskende, variert – og med masse julestemning og energi. Terningkast seks fra meg. 

Full av begeistring er det kveld her – håper dere får en fin førsjulsuke! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg