Julemarked på Hadeland Folkemuseum

I dag har jeg vært på julemarked med sønnen min, mamma og samboeren hennes. Jeg hadde i utgangspunktet gledet meg veldig, for jeg er glad i julemarkeder, og jeg er glad i Hadeland Folkemuseum. Men jeg må innrømme at jeg ble bittelitt skuffet.

At været var hustrete og lite vinteraktig er ikke arrangørenes feil, men jeg synes det var ting de kunne ha gjort annerledes. For eksempel synes jeg det var få boder, og endel av bodene hadde glissen varebeholdning. (Skal det ikke bugne når det er jul..?) Noen av de flotte husene kunne også med fordel ha vært åpne, for omgivelsene er jo perfekte for et julemarked. Må også innrømme at jeg ble skuffet over kafeen (alle vet at kafeen er noe av det viktigste) som var utendørs og tom for halvparten av varene etter kun to timers åpningstid. Det ble et tøft møte med virkeligheten for sønn (3) da den siste pepperkaka på pinne forsvant rett foran øynene hans… Heldigvis hjalp det da han fikk se to jenter som hadde kledd seg ut som Elsa og Anna fra Frost. 

Men, det ble kransekake til jul – og en julegave til mannen. Dessuten er det hyggelig med en liten utflukt! (Og det skal legges til at det er første gang dette julemarkedet arrangeres, så det kan jo hende at ting blir litt annerledes når de har fått prøvd seg et år)    

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg