Jul i London

Om det er noen som synes norske butikker er tidlig ute med jula, så har de ikke vært i London! Jeg var der en tur tidlig i oktober, og da var det jul å finne flere steder. På John Lewis (Oxford Street) var det full jul, og det viste seg at julebutikken til varehuset Selfridges åpnet så tidlig som tredje august. Ingen hoderisting fra meg, jeg ble jo bare superglad som fikk med meg litt jul så tidlig! 

Jeg likte julebutikken til Selfridges, men John Lewis tok virkelig (jule)kaka. En halv etasje med alt julehjertet kan begjære; julepynt, julekuler i alle farger og fasonger, og et enormt utvalg av flotte julekort. Det ble selvfølgelig med noen nye juler hjem (må jo ha noen nye hvert år), samt flere pakker med julekort. Favoritten er noen med noen helt fantastiske kuer på, med julekuler i hornene. De er så fine at jeg nesten ikke vet hvem som er verdige mottakere… Det er jo en viss fare for at ikke alle setter pris på en flott juleku!

Kort oppsummert – om du skal til London og er glad i jul, så er det bare å glede seg. Britene sparer ikke på julekruttet. Eller som de kanskje selv ville sagt: “Keep calm and prepare for Christmas!”

Alle bildene er tatt på John Lewis, Owford Street.   

5 kommentarer

Siste innlegg