HO, HO, HO! 

Gratulerer med to måneder til jul!

Endelig er vi i gang med årets nedtelling. Det har rent inn meldinger fra venner som venter på første innlegg på julebloggen for i år (ok da, så var det bare to, men jeg opererer jo i et nokså lite marked). Jeg har telt ned til denne dagen, og for å gjøre ventetida kortere har jeg som vanlig passet på å omgås folk som er like glad i jula som meg.    

Og det er så mye som gir julestemning allerede nå;

  • Å se julefilmer med sønn (3) som ikke har noe forhold til når det er normalt å se julefilmer og ikke.
  • Å kikke på julepynt med mor, som utbryter “åh, så deilig”, når hun ser at en butikk har fått frem julevarene sine i midten av oktober (står i sterk kontrast til de som bruker oktober og november på å ergre seg over at handelsstanden er “tidligere og tidligere ute hvert år”)
  • Å dele en flaske julebrus med en juleglad kollega når du egentlig bare skal på butikken for å kjøpe noe superkjedelig som.. knekkebrød. 
  • Å spise klementiner. Jul og c-vitaminer i ett!
  • Å planlegge årets julekonserter (de beste begynner allerede å bli utsolgt, så det er ikke bare jeg som er i modus)
  • Å lese julemagasiner (jeg rekker ikke lese dem i desember så jeg leser dem nå)
  • Å se rim! Som er nesten som snø.  

Så det er mye å glede seg over – og mer skal det bli. Legg gjerne igjen en kommentar – da blir jeg glad!


Tyttebær og rim er nok til å sikre julestemningen et øyeblikk

 

12 kommentarer

Siste innlegg