God jul og fagott nyttår

Årets julekonsertbonanza nærmer seg slutten – i går var jeg på årets tredje julekonsert. Denne gangen var jeg sammen med fire venninner på Oslo Fagottkor i Lilleborg kirke. Og så gøy det var! Nydelig korsang, show, ord til ettertanke og en haug med absurditeter. Og midt opp i sirkuset klarte de jammen å gi meg julestemning også. Fantastisk artig!! Mitt favorittnummer var nok deres versjon av “Så går vi rundt om en enebærbusk”. (Eller Jorden rundt om en enebærbusk, som de kalte den) Samer, Star Wars og magedans var stikkord – den julesangen kommer aldri til å bli den samme igjen, for å si det sånn! 

Jeg likte godt kombinasjonen av humor og alvor – og av julesanger fremført på klassisk vis sammen med omskrevne julesanger fylt med ablegøyer og menn i crazy kostymer. Masse energi og masse livsglede – anbefales på det sterkeste neste år!! (Det ble mange utropstegn i dette innlegget, men så gøy var det, altså) 

Dersom du syntes at dette hørtes gøy ut, så har de også gitt ut juleplate i år. Den kan blant annet kjøpes på Platekompaniet.no:

PS: Jammen var det ikke to uker til julaften i går. Gratulerer med det!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg