Vinter på Vollen

Etter julekonserten i går overnattet jeg hos venninne og kollega Inger-Lise (som allerede er nevnt flere ganger her på bloggen fordi hun er (nesten?) like juleglad som meg. Hun bor på Vollen i Asker, og da vi våknet til nydelig, klart vintervær i dag, måtte vi jo ut! (Etter en laaaang, hyggelig frokost selvfølgelig) Jeg synes ofte været i desember er grått og fuktig, men været som var i dag er det beste vinterværet man kan få. Sol, klart og kaldt nok til at det knitrer under skoene og prikker i kinnene. Et nydelig lys var det også ute, selv om jeg ikke klarte å fange det helt med mobilkameraet mitt.

Vi begynte på Sjøstrand, og fikk siden sjekket ut det lokale næringslivet i Vollen sentrum (jeg og Bjørg ble kvitt noen kroner på kontoen..) Vi fikk også besøkt Little England Tea Rooms, og med varm scones, syltetøy og clotted cream fikk jeg et øyeblikk følelsen av at jeg var i England, mitt favorittland. En helt strålende førjulsformiddag, med andre ord. Lykke!   

   

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg