Lysfest

I ettermiddag har jeg fått massevis av julestemning på lysfest i Bergen. Det er en 25 år gammel tradisjon, som jeg i år fikk med meg for første gang. Lysene tennes på juletreet i Lille Lungegaardsvannet, det var underholdning fra scenen, fakkeltog, utdeling av kakemenn, julesang og et fantastisk fyrverkeri til slutt. 

Fordi vi ble sittende fast i trafikken (er visstnok bare 17.mai som kan sammenliknes med folkemengden som er i Bergen sentrum denne dagen), fikk vi ikke med oss alt, men vi rakk både litt underholdning fra scenen (jeg får alltid litt gåsehud av Deilig er jorden) og ikke minst det utrolig flotte fyrverkeriet. Det var også utrolig flott å se hele vannet omgitt av fakler – så mye flott lys! Dette var virkelig en god innledning til adventstida, som jo begynner i morgen.    

En liten tur på julehuset på Bryggen ble det også – det hører med. Jeg kjøpte ingenting (kryss i taket!), men det er alltid gøy å kikke. Jeg gleder meg ekstra til å ta frem min egen pynt nå.   

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg