Julegaver til Fattighuset

Inspirert av Lina og dette innlegget, har jeg i dag gjort noe jeg har tenkt på i mange år. Fattighuset i Oslo ønsker seg julegaver, og i dag var jeg og ei venninne der med ting som kan gis bort til jul. Jeg har gitt bort endel bøker, noen gaver jeg har fått selv som er fine, men som jeg ikke kommer til å bruke, ting jeg har kjøpt for å ha i gavereservoaret mitt i boden, noe sminke og hudpleieprodukter som er helt nye, noen leker etc. Jeg har også fått noen bøker av ei på jobben til å gi bort. Til sammen ble det to fulle poser, som ble tatt godt i mot.

Jeg skal være den første til å innrømme at en av hovedgrunnene til at jeg gjorde dette er at det gir meg god samvittighet, og fordi jeg føler at det på sett og vis er med på å legitimere et ganske stort juleforbruk. Så ja, jeg gir fordi det føles bra for meg – men det kommer jo også noen til nytte! Og jeg synes det var veldig trist da jeg hørte at noen velger å takke nei til julefeiring hos venner eller slektninger, fordi de ikke har råd til å kjøpe julegaver å ha med seg.

Fattighuset tar i mot gaver til og med lørdag 21.12. I morgen har de åpent til 18.00, ellers fra 10-16. Gavene skal være ubrukte, gjerne med lappen på. De trenger ikke pakkes inn, for giveren skal få lov til å vite hva h*n gir bort. Fattighuset tar i mot alt, men trenger mest gaver til ungdommer og voksne. Adressen er Grønlandsleiret 39.  

Se mer på Fattighusets Facebook-side.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg