Juletur til IKEA

I motsetning til samboeren min, så har jeg et varmt og nært forhold til IKEA. I år har jeg ikke fått vært der til jul, og det hører liksom med… Jeg hadde egentlig forsonet meg med at det kom til å være en av mange ting jeg ikke rekker i år, men da jeg hørte at mamma og Bjørn skulle innom der i dag, fikk jeg sagt tydelig fra om at JEG MÅ VÆRE MED!

Ok, så var det sikkert en million mennesker der, men det var også julepyntede rom, julepynt, julemat i restauranten og varme pepperkaker. Det siste var nesten det beste. Vi kjente duften, og Bjørn spekulerte i om de hadde pepperkakeduft på sprayboks for å gi folk den rette stemningen. Men, jammen stod det ikke ei jente og stekte pepperkaker i et utstillingskjøkken. Og det var så godt! Det var sønnens første pepperkake noensinne, og den gikk (overraskende nok?) ned på høykant. Fikk julestemning bare av det – fordi det sa meg noe om hvor mye godt jeg har i vente i alle julene med barn fremover.

Nå har jeg også smakt pinnekjøttet til IKEA. For et par år siden anmeldte jeg juletallerkenen deres (her på bloggen, ikke til politiet), den var jeg ikke videre imponert over. Men pinnekjøttet smakte faktisk veldig godt, og anbefales herved om du skulle slumpe innom IKEA før jul. (De har “julekalender” med gode dagstilbud hele desember. Planlegger å sende mannen en tur i midten av måneden, men jeg får holde det hemmelig til det nærmer seg, så jeg ikke ødelegger hele førjulstida for ham… :o)

Når det gjaldt julepynten så var det litt utplukket, så der måtte jeg nok ha vært tidligere ute. Men fikk med meg en rull nydelig julepapir, i tillegg til vaser til bryllupet. Tenk at det er tre uker til bryllup i dag!   

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg