En julefreak skal gifte seg

Denne jula er helt spesiell. Om akkurat en måned – 21.desember – gifter vi oss! Tiden har gått så utrolig fort, og det tror jeg de siste ukene gjør også. Mye er på plass, men endel gjenstår også.

Noen reagerer på at vi velger å gifte oss så tett opp til jula, men jeg tror det blir superkoselig! (Og for meg som er så glad i denne tida på året, så tror jeg det blir intet mindre enn perfekt!). Planen er å ha vielsen utendørs, men det forutsetter litt snø og kulde. Foreløpig ser det dårlig ut, men det er heldigvis noen uker igjen. Alle detaljene er ikke på plass ennå, men det blir hvit kjole, skimrende smykker, granbar, lys – og noen overraskelser. 

Akkurat hvor stor plass jula skal få i bryllupet gjenstår å se. Men at jeg skal svinge meg til “Rockin` Around The Christmas Tree” på dansegulvet, det lover jeg! Jeg gleder meg – og krysser fingre og tær for litt kulde og snø. Bilder kommer!

(Endel tulleforslag har vi forkastet. En slede trukket av reinsdyr, dommer i nissedrakt og brudesvenner utkledd som julenissens små hjelpere er bare noen av forslagene som ikke kommer til å bli noe av, men som er morsomt å tenke seg!)

Hvordan ville dere gjort det om dere skulle gifte dere vinterstid?

Foto: Fabrice Lambert/Wikipedia Commons    

4 kommentarer
    1. Så herlig å høre at d finnes flere juleelskefre der ute. Vi. Var også inne på tanken med julebryllup, men det ble sensommer for oss. Om jeg skulle hatt vinterbryllup ville jeg brukt mye av de tradisjonene som allerede er. Velkomstdrikk av gløgg. Pepperkake som bordnummer. Pepperkakehus som bryllupskake, innmarsj i julemusikk, O, jul med din glede for oss (den er laget i bygda vi bor). Pynta kirken med julekuler og d samme med lokalet. Misteltoe sko hengt i en døråpning. Et hav av muligheter finnes allerede. Gleder meg til å følge deg videre 😀

    2. irene: Takk for mange gode ideer! Gløggen er allerede med, men mistelteinen hadde jeg ikke tenkt på! Det må vi jo ha!! Det kan kanskje bli fint på bilder også? Du har en fin blogg – skal følge med deg framover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg