Massevis av juleinspirasjon

Noe av det beste med førjulstida er julemagasiner. Jeg elsker å sitte å bla i julehjem, få inspirasjon til nye julekaker og konfekt, se ny julepynt og få gode innpakningsideer. Jeg har kjøpt flere av de norske i år, og har lest både Boligdrøm jul, Tara Juledrøm, KamilleJul og KK Jul. Boligdrøm og Tara har mer tradisjonelle juler å by på, mens Kamille og KK har mye farger, og en ny vri på det tradisjonelle. Jeg liker begge deler!

Jeg liker også å få inspirasjon fra utenlandske juleblader. I år har jeg ikke vært i utlandet før jul (hamstret svenske og engelske juleblader i fjor), men heldigvis har Narvesen et godt utvalg. Svenske juleblader viser juler som likner på de norske, men med en liten twist. Engelske blader, som Livingetc og Good Housekeeping viser en litt annen jul enn vi er vant til – men med bøttevis av ideer og inspirasjon jeg kan bruke. Bare å se julehjem som er helt ulike “våre egne” er gøy. Og hvorfor ikke prøve seg på en julerett fra England?

Bladene tar jeg selvfølgelig vare på fra år til år – for kanskje får jeg nye ideer av å lese de samme bladene om igjen.

  

1 kommentar
    1. Julemagasiner er digg! Sjelden jeg lager noe derfra, men det har hendt at inspirasjonen har tatt meg. Blainga er nok det beste med de, ja 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg