Julegodter på økovis

I dag har det vært julestemning i heimen. En kollega trengte nemlig et lyst kjøkken til en artikkel om sunn og økologisk julesjokolade man kan lage selv, og siden jeg er veldig glad i både jul og sjokolade, var det ikke vanskelig å si ja.

Dermed hadde jeg plutselig journalist, fotograf og sjokoladekokk på kjøkkenet. Min rolle var å sitte i sofaen og vente på resultatet – slettes ikke noe dårlig oppdrag.

Sjokoladen i dag ble laget med mange spennende ingredienser jeg ikke hadde hørt om før, som inkabær, yaconsirup og cashewnøttsmør, og er uten “vanlig” sukker. Jeg må nok innrømme at jeg holder en knapp på melkesjokoladen fra Freia, men så har jeg heller aldri vært sånn innmari glad i mørk sjokolade. Men det var spennende å prøve, og jeg falt blant annet for sjokoladekubbene med masse ulike typer nøtter i. Dersom du ble nysgjerrig, finner du oppskriftene i neste nummer av Bedre Helse, som skal være i butikkene i slutten av november. 

Senere i dag ble det årets første julebrus, og snø i lufta. En alle tiders før-førjulsdag for en julefreak! Lurer på om det kommer litt snø også i morgen?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg