Julehandel i Gøteborg

Jeg har ikke vært i Gøteborg på mange år, men det viste seg at det var en veldig bra by for førjulsshopping! Jeg og storesøster var egentlig der i et annet ærend, men det ble mye tid til butikk-kikking også. Vi fant mange små butikker med artige interiørting, besøkte et par kjøpesentre – og godishuset hvor det ble smågodt og sesongens første skumnisser. Ikke minst hadde byen enorme utgaver av to av mine favorittbutikker, Indiska og Åhlens. Gøy!   

Dessverre var vi en helg for tidlig ute for jul på Liseberg, det har jeg hatt en tanke om å få til en stund. Men heldigvis var byen pyntet til jul flere steder, og butikkene hadde masse artig julestæsj, selv om det ikke ble Liseberg. Anne Cath kjøpte flest julegaver, jeg har kjøpt så mange fra før, at jeg endte visst opp med å handle mest til meg selv.. Ooops.   

Her er et lite utvalg av juletingene jeg plukket med meg lørdag. Brødformer i papir med julemotiv fra Åhlens, en kakeboks fra en butikk som het Village (tror jeg), engler og hjerter som kanskje skal få være på badet til jul (fra Åhlens), tre svenske julemagasiner fulle av “julmys”, miniatyr-utstikkere jeg skal bruke til marspian (gris, hjerte, bukk, mann og kone fra Åhlens) og fine, annerledes merkelapper og en pepperkakeform-kjole fra Lagerhaus (billig kjede med masse artig stæsj)  Noen klær ble det visst også…

Og hvis du tenkte at dette var mye, så hadde vi noen timer på søndag også… Da ble det blant annet Ninjafigur-pepperkakeformer, to store julekopper, og et par kuler og en kolibri til treet. Og noen julegaver, heldigvis! Det satte samvittigheten pris på..

Anbefaler Gøteborg som julehandleby!  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg