Jul med Carola

Tirsdag var søster og jeg på julekonserten til selveste Carola. Selv om det til tider kan bli vel pompøst (i den grad det er mulig når det snart er jul) så liker jeg Carolas jul. Fine arrangementer, fin stemme. Jeg vet ikke helt hva vi hadde ventet oss av selve koserten, men vi er enige om at det var mer show enn vi trodde. Hun hadde med seg et kor som sang/danset, masse barn ble tatt med på scenen, bilder/film ble vist under sangene etc. Hun er jo skikkelig entertainer (etter sånn ca 100 år i bransjen), og det var gøy! Litt kleint når hun inviterte alle barna i salen (som faktisk var ganske mange) opp på scenen, og de ikke skjønte hva hun sa, sånn at de hverken kunne svare på hvor de bodde eller hvor gamle de var. For å bidra til ytterligere “juleavslutning på barneskolen”-følelse, var de med og sang Nå er den hellige time, og jeg merket at det var litt mye å betale nesten 500 kroner for å høre to små jenter synge ikke så fint i mikrofon. Men det var bare en sang, og foreldrene var sikkert i ekstase. Om noen år er det kanskje jeg som dytter sønn eller datter opp på scenen så de kan få ta på Carola.

Fra spøk til side, dama kan synge, hun kan småprate med publikum og klarer å skape julestemning. Så da var det kanskje verdt billetten allikevel?

Carolas juleplater:

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg