Tallinn – et juleeventyr

Vi har hatt noen veldig fine dager i Tallinn. Dette er virkelig en skikkelig eventyrby, som blir utrolig julekoselig med julemarked, lys og masse snø! Det har vært litt kaldt, men mildere enn hjemme. Og både lørdag og fredag har det snødd skikkelig, noe som bidrar maks til julestemningen. Juletreet på Rådhusplassen er enormt, og utrolig vakkert pyntet med masse lys i ulike størrelser og snø! Alle de små, nydelige husene, kirker og trange gater er også veldig idyllisk, samt at det er veldig få biler i gamlebyen. Anbefales på det sterkeste! Julegaveshoppingen er det heller ingenting å si på, jeg har handlet noen julegaver, og selvfølgelig noen gaver til meg selv. Først meg selv, og så meg selv igjen ;o) Muttern og tantene har også fått handlet endel, tar sin tid når fire jenter/damer skal prøve, kikke, tenke, vurdere, betale osv. Men hjelper litt at det ikke er noen utålmodige kjærester som sukker og kikker lengselsfullt mot utgangsdøra.  

Ellers har vi spist gode kaker på koselige kafeer i gamle middelalderhus, jeg har drukket blåbærgløgg, prutet på marked med muttern (selv om tantene synes det er litt flaut), glant på folk, dratt kortet og beundret julegavekuppene mine. I morgen blir det kirketitting, bymuseum og kanskje et par strikkevotter til for de siste grunkene, før vi vender nesa hjem mot Oslo.   

Fin-fin og stemningsfull førjulshelg!!


Ble ingen pelslue på mamma, selv om jeg ikke kan nekte for at hun kler den…

 

Vil ha isbjørner på treet!!


Pepperkake til tante Kari


Kveldsstengt julemarked


Nye julevotter!!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg