Teaser

Da jeg kom på jobb i går formiddag, var det full juleaktivitet på slottet. Det store juletreet som stod bart i helga, hadde fått masse lys, og utover hele gulvet i Borgkjøkkenet lå det julestjerner, hauger med granbar og andre julevekster. Og det luktet så godt! Ble overveldet av julestemning, julelukt og julesyn. Det viste seg at det var Finn Schjøll (eller han Finn Sjøl, som Mari ville sagt) og undersåtter som stod for moroa. Gleder meg så utrolig til å se hvordan det er blitt til slutt! Legger ved et teaserbilde av juletreet i Borgkjøkkenet – som etter at jeg hadde hatt omvisning, hadde blitt pyntet med kongler, og mange røde minijulestjerner! Genialt, fantastisk og utrolig vakkert! (Og vanskelig å holde i live, men det blir forhåpentligvis ikke mitt problem). 

Og så til reklamen: Akershus Slott har altså pyntet til jul, og holder åpent hver helg før jul fra 12-17 lørdag og søndag. Jeg skal komme med programmet senere, i første omgang er dette altså en liten teaser fordi jeg ville vise dere bilde av det flotte juletreet. (Men bare så det er sagt, bildene yter ikke treet rettferdighet i det hele tatt, så jeg anbefaler på det sterkeste at dere tar turen innom for å se det selv)

3 kommentarer
    1. Bra reklame Mari, men du glemte å reklamere for vår sponsor
      Opplysningskontoret for blomster og planter (http://www.obp.no/) som har stått for alle blomstene på slottet i år. Deres agenda er å promotere alle de ulike julestjernene som finnes.
      Visste du at det produseres ca 5,5 millioner julestjerner i Norge?
      Visste du at julestjernen kommer opprinnelig fra Mexico?
      Visste du at julestjernen har sin egen dag? 12. desember markerer dødsdagen for Joel Robert Poinsett, mannen som julesjernen er oppkalt etter.

    2. Anja: Eh nei. Jeg visste visst ikke noe av dette. Bummer. Men er glad jeg får lov å være på jobb 12. desember, satser på eget opplegg da i forbindelse med denne.. hm… Joel Robert Pointsett.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg