Første søndag i advent

Første søndag i advent er en fin dag. Jeg tente lyset allerede igår, for da hadde vi besøk. Har ny adventsstake for året, fant nemlig mandelen i riskremen på julaften i fjor – og premien var staken. (Vi har aldri vært fans av den marsipangrisen). Ellers har dagen blitt tilbragt på jobb. Som ikke er helt i tråd med julestemning, men jeg hadde tatt med litt pepperkaker og en julecd i et forsøk på å skape litt stemning på pauserommet iallfall. Funka for meg! Dessuten står det et kjempestort juletre der vi selger billetter, og DET gav meg julestemning, selv om det foreløpig mangler pynt. Helgene i desember blir det nemlig jul på Akershus Slott – og det er noe av det koseligste jeg vet! Jeg skal nok få reklamert litt mer for det senere.

Illustrasjonen for dagen har jeg lånt av Jenny – hun har nemlig laget verdens fineste pepperkakeborg. Sjekk de skumle skumnissevaktene! (For øvrig ikke så skumle allikevel, når jeg tenker meg om. Rosa vakter med hvitt skjegg er vel omtrent like fryktinngytende som de sveitsiske vaktene til Paven i Vatikanet, med gule og blå posebukser. Uten sammenlikning for øvrig.)  

   

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg