Tallinn om en uke


Foto: pntphoto/flickr

Torsdag neste uke reiser jeg til Tallinn med mamma og to tanter. (Kall meg reiseleder, støttekontakt eller hva du vil). Det blir utrolig fint! På grunn av sykdom var det usikkert om vi fikk det til, derfor er jeg veldig glad for at det nå har gått i orden. Jeg var der i fjor med kjæresten, og det er en veldig koselig juleby! Byen har et stort julemarked med strikkevarer, linduker, gløgg med masse alkohol, tre- og skinnvarer, og selvfølgelig et gigantisk juletre. Varm sjokolade som er så tykk at skjea står av seg selv i koppen finnes også i byen. Dessuten er gamlebyen fantastisk flott, med utrolig mange fine bygninger, kirker og trange gater. Kjøpesentre har de også, med priser som ligger litt under norske. Synd jeg ikke har så mange julegaver igjen. Men pytt, da kan jeg jo bare kjøpe en julegave ekstra til meg selv! Julemarkedet er flyttet fra Rådhusplassen i år, og selv om jeg i utgangspunktet er skeptisk til de fleste endringer hva jula angår, (kanskje bortsett fra skikken om å bare vaske seg en gang i året) så får jeg vel gi det nye markedet en sjanse. Oppdatering kommer neste helg!   

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg