Julestemning i New York

Har faktisk ikke hatt maks julestemning i denne byen. Kan være fordi det 1) er midten av november, 2) det har vært nydelig vær, varmt og sol, 3) julesangene de spiller i butikkene er altfor opprocka (visste dere for eksempel at Lady Gaga har en julesang eller to?) 4) hm.. dette er en svært travel by med MYE folk og biler, noe som i seg selv ikke bidrar til julestemningen.

MEN når det er sagt, så har jeg absolutt funnet stemningen sånn innimellom. De aller fleste butikker er pyntet til jul, og det kommersielle USA sparer ikke på noe, for å si det sånn. Men jeg elsker det! Her er bilder av noe av det som ga meg den rette stemningen:

Fra butikken Henri Bendel.

Skøytebane i Central Park

Et julepyntet tre fra en av julebutikkene mine

Julekaffe på Starbucks. Jeg liker ikke kaffe, men jeg liker skiltet. Kaffen med pepperkakesmak var visstnok veldig god, ifølge en kilde.

Så ca 20 damer med sånne gensere i Central Park. Burde ha spurt dem hvorfor de hadde på seg disse matchende julegenserne, men det gjorde jeg desverre ikke. Tipper at de er fra South Carolina…

 Og til slutt, et gigantisk juletre utenfor Macy`s, sammen med Empire State Building.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg