Jul på IKEA

I dag er det syv uker til jul, og det markerte jeg med en tur til IKEA. De startet nemlig jula i dag, og da måtte jeg jo sjekke utvalget. Jeg er vel ikke superimponert over hva de hadde å by på i år, men noe fint hadde de. Fargene gikk i rødt, blått, hvitt og sølv, dessuten mye glass. De har endel fin basispynt, blant annet noen store, blå kuler jeg vil ha, men som er litt store for det treet vi kommer til å få plass til i leiligheten. Men tror jeg kjøpte noen i samme farge på IKEA i fjor… En av fordelene med IKEA er jo at det er billig, så finner du noe du har lyst på, har du mest sannsynlig råd også. Dessuten har de mange fine lys og servietter til den kommende høytiden og ellers, samt at de generelt har pyntet fint til jul i butikken. Så absolutt verdt en tur! 

Jeg måtte selvfølgelig også prøve årets juletallerken.

Ribbe: Så litt slapp ut, men hadde mye kjøtt, lite fett, og smakte ikke så mye gris som sånn masseprodusert ribbe pleier å gjøre. Overraskende god.

Medisterkake: Veldig god. Nam.

Medisterpølse: Smakte skikkelig weird. Lot mesteparten av den ligge.

Riskrem: Helt grei, smakte kanskje litt mye som rislunsj? Men god kirsebærsaus.

Alt i alt synes jeg det var et over middels godt måltid, selv om jeg nok ikke vil legge julekvelden dit. Dessuten må  108 kroner for juletallerken, riskrem og te sies å være en god pris. Terningkast fire. (Det ryktes (fra mamma og kjæresten hennes) at pinnekjøttet på IKEA skal smake godt. Får komme tilbake til det dersom det blir en tur til før jul)

I morgen drar jeg til USA, håper jeg kan bringe litt førjulsstemning fra New York og Washington D.C her etterhvert.

3 kommentarer
    1. Thank you for you information about IKEA christmas decoration offers…You arent the only one starting early! I don´t feel Christmas yet…Bu thanks for sharing!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg