Julepakker

Nå har jeg snart pakket inn alle julepakkene jeg har hatt liggende (og samlet gjennom et langt liv/år). Har foreløpig lagt dem i et skap i gangen, for å la dem gjøre nytten som dekorasjon til de blir utlevert til rette vedkommende, og skapet blir flyttet dit det skal stå. Egentlig liker jeg å pakke inn pakker, men etterhvert som jeg kommer til pakke ørtenogførti, er det ikke så viktig at bånd og kort matcher lenger, for å si det sånn… Noe jeg synes er synd, er at det meste julepapir ikke kan resirkuleres på grunn av alle fargestoffene i papiret. Jeg har ikke vært flink nok i år, men neste år skal jeg forsøke å få tak i julepapir som er resirkulertbart. Butikkansatte bør kunne svare på sånt. Julekalenderen ble pakket inn i brunpapir da, så jeg har gjort noe riktig :o) Dessuten tar jeg vare på fint julepapir fra pakkene mine på julaften, (nei, jeg stryker det ikke og bruker det året etter) og bruker det til å lage julekort til neste sesong.

Facebook-gruppa “Miljøvennlig innpakning til jul” gir mange tips om hvordan man kan pakke inn julegavene mer miljøvennlig, eks. ved bruk av stoffposer, aviser etc.

Dersom du ønsker mer informasjon om HVORFOR du bør pakke inn mer miljøvennlig, se en artikkel fra Aftenposten om resirkulering: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3436879.ece

 

 

 

   

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg