Julemarked på Granavollen

Dette har vært en skikkelig fin førjulshelg! Lørdag  var jeg på Maria Mena-konsert på et nydelig julepyntet Hadeland Glassverk. Det var ingen julekonsert, men heldigvis avsluttet hun med å synge en av verdens fineste julesanger, Home for Christmas. Det er julestemning, det!

I dag var vi på julemarked på Granavollen, arrangert av Historiske Hadeland. Omgivelsene med de gamle husene og de helt spesielle Søsterkirkene er nydelig ramme for et gammeldags julemarked. I bodene var det kvalitetsvarer, av både spiselige art og annet. Jeg fikk kjøpt et par gaver, lefse til frokosten 1. juledag og tre slag kaker. Jeg baker jo endel selv til jul, men jeg kjøper gjerne kaker jeg ikke baker selv. Berlinerkranser, strull og sandkaker fikk bli med hjem. Barna dekorerte pepperkaker, det var tilbud om ansiktsmaling og vi kjørte hest og kjerre. En virkelig fin førjulsopplevelse!

Julegrantenning her på Harestua har vi også fått med oss i dag, og fakkeltoget var lengre enn jeg kan huske å ha sett det noen gang før. Jeg ble rent rørt!  I fjor ble det ikke noe, tipper det var flere enn meg som savnet det da.

Til kvelds bakte vi pepperkaker, godt å være i gang med baksten. Gode ble de – og nå lukter det deilig jul i huset. Adventstaken har vi også fått opp, og tent et lys mens vi prøvesmakte det vi hadde bakt og kjøpt… Nå må jeg komme i gang med pynting av hus. Har begynt på kjøkkenet, men foreløpig er det… kaos!

God første søndag i advent til alle.

Julemarked Granavollen
Hest med nisselue på nydelige Granavollen

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg