Jul på Hadeland – en guide

Dette blir et meget lokalt innlegg, til glede for andre julefreaks på Hadeland. Under finner du en oversikt over masse førjulsgreier i Lunner, Gran og Jevnaker. Jeg vet at det er mange ting jeg ikke har fått med meg, så jeg blir glad om du legger igjen en kommentar, så jeg kan føre opp flere arrangementer i lista.

 

Julekonserter:

Bugge Wesseltoft, Hadeland Kultursal 21.11

Gregoriansk førjulskonsert, Nikolaikirken, 23.11

Musikklinjas julekonsert, Tingelstad kirke, 29.11

Pust – julero, Mariakirken 1.12

Julekonsert med Tofte, Grua kirke, 1.12

Julenatt, Tingelstad kirke, 3.12

Hadeland janitsjar, Lunner kirke, 4.12

Julestemning med Harestukoret, Grua kirke, 8.12

Karteswingens julekonsert, Nes kirke, 8.12

Tough Daddy, Christmas in New Orleans, Hadeland Kultursal 14.12

Lunner kammerkor og Kordial, Lunner kirke, 14-15.12

Eva Weel Skram på Hadeland Glassverk, 15.12

Kate Gulbrandsen Julekonsert, Nikolaikirken, 19.12

Jul på Hadeland, Grua kirke, 20-21.12

Mariann Aas Hansen, Julefred, Grua kirke 22.12

Adam Douglas, An American Holiday, Hadeland Kultursal 22.12

Julemarked og julemesser:

Julemesse på Tunet aktivitetssenter, 25.11

Julemarked, Nesbakken, 29.11

Julemesse på Skogglimt på Grindvoll, 30.11

Julemesse på Jaren Misjonshus, 30.11

Julemarked, Trivseleshuset Brandbu, 30.11-1.12

Julemarked på Frøystad, 30.11-1.12

Julemarked  på Gamleskolen på Harestua, 7.12.

For barna:

Kino: Snekker Andersen og Julenissen; Den vesle bygda som glemte at det var jul, Brandbu kino 24.11, 1.12, 15.12, 22.12

Teater: Jul i Blåfjell, Hadeland Kultursal 30.11

Juleverkested på Frøystad i forbindelse med julemarked, 30.11-1.12

Teater: Julegaven som ble borte (teater), Hadeland Glassverk 7-8.12, 21-22.12

Teater: Pippi feirer jul, Hadeland Kultursal 13.12

Åpen dag med julestemning, Haugen gård, 15.12

 

Julegrantenning:

Gran, 23.11

Nesbakken, 29.11

Harestua, 1.12

Grymyr, 1.12

Roa, 1.12

Diverse:

Kjempebra julegalla, Hadeland Kultursal, 22.11

Førjulshelg på Historiske Hadeland, Granavollen, 23-24.11

Juleshow 2012, Hadeland Kultursal, 5.12-8.12

Jul på Hadeland Glassverk, alle dager frem til jul med spesielle aktiviteter i helgene.

Og hva jeg skal få med meg av dette? Jeg starter i morgen med Bugge Wesseltoft på Hadeland Kultursal med mamma. Jeg går dessverre glipp av førjulshelg på Historiske Hadeland nå til helgen (det var så fint i fjor!), men skal på julemarked på Gamleskolen på Harestua (forhåpentligvis uten barn), og på Pippi feirer jul (forhåpentligvis med barn). Jeg skal også se Snekker Andersen og Julenissen: Den vesle bygda som glemte at det var jul, for det er et av mine favorittjuleeventyr. En tur til Glassverket skal det nok også bli. Dessuten har noen naboer invitert til juleverksted i garasjen, er ikke det et herlig initiativ? Det er så mye å glede seg til!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg