Det blir ingen god jul…

Julebloggens mest alvorlige innlegg: 

Som vanlig på denne tida av året, slår det meg hvor heldig jeg er som kan feire jul i trygge omgivelser, med mat og drikke av alle slag, og flere pakker under treet enn det er plass til. Barna mine mangler ingenting. Det gjør meg takknemlig, ydmyk og litt deppa på vegne av alle de som ikke har det så godt som oss. 

Ingen kan gjøre alt, men alle kan gjøre litt. Og et av mine bidrag, er Maris lille, store førjulsaksjon! Vil dere hjelpe meg å bidra?

Det er tredje året med aksjon, og i fjor samlet vi inn 25 000 kroner! Er ikke det fantastisk? Formålet jeg har valgt i år, er Leger Uten Grenser. Hovedårsaken til det, er at de er tilstede i DDR Kongo, og hjelper ofre etter seksualisert vold spesielt kvinner og barn blir utsatt for. Det er hjerteskjærende og groteskt, og jeg plages av at det er så lite jeg kan gjøre herfra. Men Leger Uten Grenser er der. 

Jeg verdsetter at Leger Uten Grenser er tilstede i de områdene andre organisasjoner har forlatt, og at de hjelper mennesker det er lett å glemme. De er for eksempel tilstede i Hellas og mange andre europeiske land for å bistå syriske flyktninger som lever under forferdelige forhold. (Konflikten i Syria går inn i sitt sjuende år!) 

Jeg prøver meg på en Facebook-aksjon i år, og du kan bidra her

Ditt bidrag vil utgjøre en forskjell, uansett hvor mye eller lite du gir! De aller fleste av oss har mulighet til å bidra litt. Takk for støtten din, for dem som får hjelp betyr det alt. 

Bildet er lånt fra Leger Uten Grenser.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg