Juleprinsen

I dag har jeg faktisk sett en julefilm. Jeg har vært hjemme med sykt barn i dag, og Sanna sov en hel time i armene mine på sofaen. Heldigvis hadde jeg satt meg rett ved siden av fjernkontrollen. Og Netflix kunne anbefale en ny julefilm de har laget selv – Juleprinsen. Og selv om det nok ikke akkurat blir noen klassiker, så var den søt nok. Selv om jeg har sett ganske mye av dette før:  

  • Prins virker som dustete playboy, men er egentlig verdens beste fyr.
  • Random, pen jente klarer å lure seg tett innpå kongefamilien ved hjelp av en misforståelse “åh, er du den nye, amerikanske læreren til prinsesse Emily”? (Hadde de giddet å kjøre en bakgrunnssjekk hadde de jo funnet ut at hun var journalist på pressevisum…)
  • Motvillig tronarving/prins som ikke vil utføre pliktene sine, mens nestemann i arverekken alltid er en dum, ondskapsfull type som ingen liker. 
  • Vanlig jente må få total make-over for å være med på slottsball.
  • Vanlige jenter på slott for første gang må alltid knuse noe.
  • Romantisk snøballkasting (ER dette egentlig romantisk i virkeligheten, type snøball midt i fjeset, lissom?)  
  • Utrolig pen eks-kjæreste eller fjern slektning, med urent mel i posen, som vil ha prinsen selv. 
  • Når de til slutt får hverandre, så er det fullt frieri med en gang, selv om de har kjent hverandre i sånn 10 dager.     

Men – har du sansen for særdeles lettbeint, romantisk komedie, så er dette julefilmen for deg! (Og hvis du synes jeg har spoilet den nå, så forteller jeg ikke mer enn det traileren allerede avslører….)

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg